Wat is de hormoonfactor?

Hormonen zijn de boodschappers van ons lichaam en hebben invloed op hoe we eruit zien, hoe gezond we zijn en hoe we ons voelen. Met de hormoonfactor methode kun je jouw hormonale disbalansen herkennen aan symptomen. Vervolgens gaan we op zoek naar de echte oorzaken.

Klachten

Tijdens de anamnese gaan we dieper in op je klachten en vertalen dit in symptomen. Door de symptomen in kaart te brengen, krijgen we zicht op de hormoonhuishouding en welke disbalans aanwezig kan zijn.

Oorzaak van klachten

Belangrijk is om de oorzaak van de klacht(en) te onderzoeken. Dit is voor iedereen anders. De oorzaak kan bijvoorbeeld te vinden zijn in voeding, maar denk ook aan stress, slecht slapen, een gebeurtenis, te weinig beweging etcetera.

Oplossing

Door bovenstaande stappen hebben we zicht op de

• symptomen,
  • hormonale disbalans,
  • mogelijke oorzaken.

Door de echte oorzaak aan te pakken, kun je blijvend grip krijgen op je klachten. Zodat jij weer lekker in je vel zit.

De hormoonfactor leefstijl

Deze leefstijl brengt het hormoonsysteem terug in evenwicht en heeft meer voordelen dan alleen verbetering in de lichaamssamenstelling.

De hormoonfactor leefstijl richt zich op

• voeding,
  • training,
  • stressmanagement.

Ik ga je helpen om veranderingen aan te brengen op deze 3 punten, waardoor het hormoonsysteem terug in evenwicht wordt gebracht.

Aan wat voor klachten kun je denken?

• Overgang
  • PMS
  • Schildklier
  • Insulineresistentie